Markus Janssonin kootut
Panu H?glund
2004-02-18 15:22:00 UTC
Jos joku
murtautuu minun talooni, minä saan ampua hänet, kiduttaa häntä, piestä
häntä
ja vaikka ilkeyttäni vielä senkin jälkeen soittaa poliisit
paikalle...Tietysti Suomen laki voi asiasta olla montaa mieltä,
sitähän minä en kiistä.

- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 22.7.2001

Toivo myös sinä, joka tälläisellä otsikolla kehtaat kirjoittelun
ALOITTAA
(en ole näin äkkiseltään näet varma kuka sen on itse asiassa tehnyt),
että
A) minä en viitsi nähdä vaivaa sinun kaltaisesi saastan
henkilöllisyyden
selvittämiseksi näistä viestivuorten joukosta B) me emme IKINÄ
kohtaa
missään kadulla. Jos nimittäin kohtaamme, voit olla varma että
toiselle
meistä käy huonosti. HELVETIN HUONOSTI. Ja se "toinen" ei muuten
VARMASTI
ole minä. Haasta vaikka oikeuteen tai valita oikeuskanslerille tai
tee
jotakin muuta yhtä säälittävää paskaa sinä hipinretale ja loinen.

- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 19.7.2001

Mutta mielummin vetäisin itseni kiikkuun kuin menisin
siviilipalvelukseen.
Jouduin tappelemaan pitkään jo siitä syystä että aikoivat laittaa
minut
B-mieheksi silmälasien takia. No, lopulta kun peruskoulutus oli jo
ohitse
jne. joku intin lekuri huomasi mokoman ja meikäläinen laitettiin
lopulta
B-palvelusluokkaan vaikka kuinka koetin pyristellä vastaan. Loppujen
lopuksi
olisi huonomminkin voinut käydä. Ei paljon mutta jonkin verran.

- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 19.7.2001

OK. oletetaan että en ymmärrä. Oletetaan että minä olen väkivaltainen
paskiainen. So what? Minun kaltaisiani on varmasti enemmänkin. Milläs
sinä suojaudut meikäläisiä vastaan? Puhumalla? Kehitysavulla? Ei, vaan
väkivallalla tai sen uhalla.

- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 22.7.2001

Enkä ole edes syyllistynyt yhteenkään pahoinpitelyyn. Vielä.

- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 22.7.2001

"Pedofiilisivarihomonarkkari". Sehän kuulostaa...realistiselta?

- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 21.7.2001

Samaan syssyyn
minulle
todetaan uudestaan ja uudestaan että "laki antaa tälläisen
mahdollisuuden",
vaikka sillä
ei ole oikeudenmukaisuuden ja kohtuuden kannalta mitään merkitystä
mitä laki
sanoo.
Sanoohan lakikin että pedofiliasta ja murhasta saa vankilatuomion
vaikka
oikeudenmukaisuus
ja kohtuus sanoo että molemmilta pitäisi pudottaa pää tai teloituttaa
jollakin erittäin kivuliaalla
tavalla. Tästähän minä juuri olen yrittämässä keskustella: siitä, onko
se
oikein että laki antaa
tälläisen mahdollisuuden ja mitä mieltä siviilipalvelusmiehet itse
ovat
näistä asioista.

- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 20.7.2001

Miten ihmeessä teillä voisi olla samat oikeudet tässä maassa minun
kanssani?

- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 20.7.2001
T.K
2004-02-18 15:59:49 UTC
On Wed, 18 Feb 2004 07:22:00 -0800, Panu H?glund wrote:

[leikattu Jössönin koottuja]

Uskon, että tämän B -miehen todellinen minä löytyy noista kirjoituksista.
Panu H?glund
2004-02-18 18:34:02 UTC
Post by T.K
[leikattu Jössönin koottuja]
Uskon, että tämän B -miehen todellinen minä löytyy noista kirjoituksista.
Kyllä Googlesta löytyy vielä paljon muutakin kivaa, eikä Markus ole
ehtinyt kaikkea poistaa.
T.K
2004-02-18 19:40:21 UTC
Post by Panu H?glund
Kyllä Googlesta löytyy vielä paljon muutakin kivaa, eikä Markus ole
ehtinyt kaikkea poistaa.
Joo löysin esim. hänen rankat "sotakokemukset".

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&frame=right&th=8f6730a1ce909c53&seekm=3b560cbd%241_3%40news.utu.fi#link1
Pekka Korhonen

Joo, tosi "rankkaa".
Harri Markkula
2004-02-18 16:04:34 UTC
Oliko tuo aivan välttämätöntä?

Terv: Harri
Pekka Lahdenmäki
2004-02-18 16:12:28 UTC
Post by Harri Markkula
Oliko tuo aivan välttämätöntä?
Ad hominem!
Pekka
Pertti Ström
2004-02-18 16:19:25 UTC
On Wed, 18 Feb 2004 18:12:28 +0200, Pekka Lahdenmäki
Post by Pekka Lahdenmäki
Post by Harri Markkula
Oliko tuo aivan välttämätöntä?
Ad hominem!
Olkinukke.
Paranoideillakin voi olla vihollisia.
Juha Turunen
2004-02-18 23:18:31 UTC
Post by Pekka Lahdenmäki
Post by Harri Markkula
Oliko tuo aivan välttämätöntä?
Ad hominem!
Olkinukke.
Illiud Latine dici non potest.
--
Juha Turunen (turunen(at)iki.fi) ***@IRC | The problem with the global
Torikatu 5A4, 53900 Lappeenranta, Finland | village are all the global
GSM: 040-7092525, http://iki.fi/turunen/ | village idiots.
T.K
Non sequitur.
Pertti Ström
2004-02-19 05:05:32 UTC
Post by T.K
Non sequitur.
Argumentum ad nauseam.
Paranoideillakin voi olla vihollisia.
Panu H?glund
2004-02-19 10:52:17 UTC
Post by Pertti Ström
Post by T.K
Non sequitur.
Argumentum ad nauseam.
Dura lex, sed lex.
Pertti Ström
2004-02-19 11:02:46 UTC
Post by Panu H?glund
Dura lex, sed lex.
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis.
Paranoideillakin voi olla vihollisia.
Jaakko Hirvonen
2004-02-19 15:08:20 UTC
Urea jacta est.
Panu H?glund
2004-02-20 08:33:03 UTC
Gaudeamus igitur, juvenes dum sumus. Post jucundam juventutem nos habebit humus.
Panu H?glund
2004-02-19 15:11:24 UTC
Malum est consilium, mutari non potest.
Pp
2004-02-20 21:16:38 UTC
Post by Panu H?glund
Post by Pertti Ström
Post by Panu H?glund
Dura lex, sed lex.
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis.
Malum est consilium, mutari non potest.
Höglund est columnae italiae..

e summa ius, summum injuria.

Pp
Panu H?glund
Integer vitae scelerisque purus.
Panu H?glund
2004-02-19 08:24:31 UTC
Ei, mutta vietävän hauskaa!
Helge Eskelinen
2004-02-18 17:33:08 UTC
Panu H?glund wrote:

Huh, johan oli tekstiä!!
Neuvo sivareille: jos joskus joudutte sairaalaan jossa ko herra on
"hoitajana", pitäkää visusti turpanne kiinni sivaritaustastanne.
Voipi muuten tulla vääränlaista tippaa putkiin.
Panu H?glund
2004-02-19 08:25:30 UTC
Post by Helge Eskelinen
Huh, johan oli tekstiä!!
Neuvo sivareille: jos joskus joudutte sairaalaan jossa ko herra on
"hoitajana", pitäkää visusti turpanne kiinni sivaritaustastanne.
Voipi muuten tulla vääränlaista tippaa putkiin.
No jaa, ehkä herran työsuhde voidaan laittaa katkolle tuomalla näitä
juttuja hänen työnantajansa tietoon.
Pertti Luukkonen
2004-02-19 08:57:53 UTC
Post by Panu H?glund
Post by Helge Eskelinen
[...]
Etkö puupää jo osaa lopettaa.
Perrti Luukkonen
Panu H?glund
2004-02-19 15:12:29 UTC
Post by Pertti Luukkonen
Post by Panu H?glund
Post by Helge Eskelinen
[...]
KUNNIANLOUKKAUS! KUNNIANLOUKKAUS! TÖÖÖRKEVÄ KUNNIANLOUKKAUS! Nyt tuli
haastemies postiluukkuun kolisemaan.
Markus Jansson
2004-02-19 21:25:25 UTC
Post by Panu H?glund
No jaa, ehkä herran työsuhde voidaan laittaa katkolle tuomalla näitä
juttuja hänen työnantajansa tietoon.
Saattaa työnantajani tuntea sinut ennestäänkin joten osaa suhtautua
juttuisi "asiaan kuuluvalla vakavuudella". Tällä hetkellä työnantajani on
nimittäin eräs psykiatrian osasto... LOL!
--
My computer security & privacy related homepage
http://www.markusjansson.net
before sending it to me to protect our privacy.
Pekka Lahdenmäki
2004-02-20 02:07:45 UTC
Post by Markus Jansson
Saattaa työnantajani tuntea sinut ennestäänkin joten osaa suhtautua
juttuisi "asiaan kuuluvalla vakavuudella". Tällä hetkellä työnantajani on
nimittäin eräs psykiatrian osasto... LOL!
Kun olin viimeksi psykiatrisella osastolla hoidossa, siellä oli juuri
sinun kaltaisiasi natseja hoitajina. Miksi ihmeessä te menette sinne
kiusaamaan sairaita ja pelokkaita ihmisiä?
Pekka
Panu H?glund
2004-02-20 08:32:09 UTC
Post by Pekka Lahdenmäki
Post by Markus Jansson
[...]
Ehkäpä siksi, että niihin paskahommiin on hyvin vaikea saada muuta
kuin luonnevikaista paskasakkia pitemmäksi aikaa. Tunsin pari vuotta
sitten yhden ihan kivan typyn joka oli niissä hommissa, mutta hän
joutui jättämään ne, kun depressio iski päälle.
Mika Mustikkamaki
2004-02-20 08:36:17 UTC
Post by Panu H?glund
Post by Pekka Lahdenmäki
Post by Markus Jansson
[...]
Eikös tämä nyt ole vähän turhaa karrikointia psykiatrisesta hoidosta? Ja
etenkin alalla työskentelevistä ihmisistä?

... saattanee toki kuulua tämän äärettömän tärkeän threadin luonteeseen...

-M-
Markus Jansson
2004-02-20 22:19:48 UTC
On Fri, 20 Feb 2004 04:07:45 +0200, Pekka Lahdenmäki
Post by Pekka Lahdenmäki
Kun olin viimeksi psykiatrisella osastolla hoidossa, siellä oli juuri
sinun kaltaisiasi natseja hoitajina. Miksi ihmeessä te menette sinne
kiusaamaan sairaita ja pelokkaita ihmisiä?
Tuo on tyypillistä tekstiä sairaudentunnottomalta ihmiseltä joka ei
ymmärrä oman sairautensa vakavuutta ja lääkityksen tarpeellisuutta. Alan
ammattilaiset voivat selvästi todeta miten tuollaisen potilaan tila on
parempi kun hän on hoidossa ja syö lääkkeensä, mutta potilas itse ei tätä
sairautensa vuoksi kykene ymmärtämään.
Panu H?glund
2004-02-18 18:50:26 UTC
Post by Panu H?glund
[...]
Markuksen tapa vedota lakiin esimerkiksi totaalikieltäytyjien kohdalla
joutuu hupaisaan valoon tällaisia lausuntoja lukiessa.
Post by Panu H?glund
[...]
Ja tässä taas meillä on selvä laiton uhkaus ja kunnianloukkaus
mieheltä, joka uhkailee herjauskanteilla jo siitäkin, että häntä
kehdataan nimitellä "lahkolaiseksi" tai "äärioikeistolaiseksi". Ehkäpä
"natsinretale" ja "loinen" olisivat tälle veroistakieltäytyjälle
sopivampia nimiä. Ainakaan hänellä ei tämän ylläolevan sitaatin
perusteella pitäisi olla mitään moraalista oikeutta moittia ketään
moisten nimitysten käyttämisestä.
Post by Panu H?glund
[...]
Tämä kirjoitus taas avaa meille aitiopaikkanäkymän Markus Janssonin
ns. sieluun. Pieni poika ressu oli vähällä joutua oikein
ruununraakiksi, ja sitä hän nyt kostaa koko maailmalle, etenkin
tietysti sivareille.
Post by Panu H?glund
[...]
Markus kyseli tuossa taannoin, miten hän muka uhkaa minua tai miksi
valtion pitäisi suojella minua häneltä. Tässä meillä on tyhjentävä
vastaus.

Kyllä minäkin olisin armeijaan mennyt, jos siellä olisi nimenomaan
korostettu, että aseenkäyttöä on treenattava markusjanssoneiden
vallankaappausyritysten varalta.
Post by Panu H?glund
Enkä ole edes syyllistynyt yhteenkään pahoinpitelyyn. Vielä.
- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 22.7.2001
No, Markus, jokos nyt kaksi ja puoli vuotta myöhemmin olet ehtinyt
korjata tämän vakavan vajavuuden CV:ssäsi?
Post by Panu H?glund
"Pedofiilisivarihomonarkkari". Sehän kuulostaa...realistiselta?
- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 21.7.2001
Ohne Kommentar.
Post by Panu H?glund
[...]
Taas kerran Markus Janssonin kuuluisaa valikoivaa lainkuuliaisuutta.
Totaaleja on rangaistava, "koska laki sanoo niin". Mutta sama
argumentti ei jostain syystä kelpaa sivariinmenon puolustukseksi. Ja
jos laki määrääkin että veroja on maksettava, niin yhtä kaikki verot
ovat Markuksen mielestä rosvousta.
Post by Panu H?glund
Miten ihmeessä teillä voisi olla samat oikeudet tässä maassa minun
kanssani?
- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 20.7.2001
Niin tietysti, demokratiahan on tasapäistävää kommunismia, kun se
antaa sivareille ja muille väärämielisille samat oikeudet kuin
keisari, suuriruhtinas ja rinssieversti Markus I:lle.
Pertti Luukkonen
2004-02-18 22:11:57 UTC
"Panu H?glund"

Ymmärränkö oikein, että olet tähän koonnut MJ:n koottuja syntejä. Ei näin
saa tehdä. Rikostovereinesi osoitat todella huonoa makua ja arvostelukyä.

Pertti Luukkonen
Jaakko Kovanen
2004-02-18 23:59:18 UTC
Post by Pertti Luukkonen
"Panu H?glund"
Ymmärränkö oikein, että olet tähän koonnut MJ:n koottuja syntejä. Ei
näin saa tehdä. Rikostovereinesi osoitat todella huonoa makua ja
arvostelukyä.
Argumentum ad Populum!

Vaikka toisaalta taidanpa minäkin tuohon populaan kuulua ja olla Luukkonen
kanssasi ainakin jonkin verran samaa mieltä... aika hassu ketju tästä kyllä
silti syntyi :)
T.K
2004-02-19 03:42:10 UTC
Post by Pertti Luukkonen
Ymmärränkö oikein, että olet tähän koonnut MJ:n koottuja syntejä. Ei näin
saa tehdä. Rikostovereinesi osoitat todella huonoa makua ja arvostelukyä.
Täytyyhän jonkun pitää lapset kurissa jottei ne äidy ihan mahottomiksi.
Tämä yks sitkiä kakara vaatii jo yhteistyötä meiltä muilta.
Panu H?glund
2004-02-19 11:04:33 UTC
Post by Pertti Luukkonen
"Panu H?glund"
Ymmärränkö oikein, että olet tähän koonnut MJ:n koottuja syntejä. Ei näin
saa tehdä.
No täytyihän ne säästää jälkipolville, kun Markus poisti niitä niin
innokkaasti. Myönnän toimittaneeni ja lyhentäneeni yhtä tai kahta
niistä jonkin verran Markuksen sanomaa korostaakseni (omiani en ole
lisäillyt). Nyt kun Markus on poistanut alkuperäiset, vertailukohtaa
ei enää ole.
Pertti Luukkonen
2004-02-19 11:08:43 UTC
"Panu H?glund"

Mikä mies sinä oikein olet. Voisitko esitellä itsesi. Oletko faskisti vai
fundamentalisti vai muuten vain juoppo?
Pertti Luukkonen
Panu H?glund
2004-02-19 15:07:15 UTC
Post by Pertti Luukkonen
"Panu H?glund"
Mikä mies sinä oikein olet. Voisitko esitellä itsesi. Oletko faskisti vai
fundamentalisti vai muuten vain juoppo?
Pertti Luukkonen
Vai että juoppo? Minä olen kaupunginkuulu raittiusmies. Syyllistyit
juuri törkeään kunnianloukkaukseen raskauttavien asianhaarain
vallitessa. Kohta haastemies kolisee postiluukussa!

Kuka itse luulet olevasi?
Markus Jansson
2004-02-19 00:08:33 UTC
Post by Panu H?glund
- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 22.7.2001
Tarkat lähteet kiitos. Muuten syyllistyit juuri törkeään
kunnianloukkaukseen. Linkit alkuperäisiin viesteihin kiitos. Voin minäkin
kirjoittaa vaikkapa että

Hevosta on kiva vetää bebaan takaapäin oikein lujaa...
- Panu Höglund, sfnet.seksi.eläinseksi.takaapäin.lujaa 1.11.2001

Eikä se todista yhtään mitään mistään vaan on silkkaa mielikuvituksen
tuotetta. Jos joku uskoo sellaista ilman todisteita niin omapa on häpeänsä.
Helge Eskelinen
2004-02-19 07:52:35 UTC
Post by Markus Jansson
Hevosta on kiva vetää bebaan takaapäin oikein lujaa...
- Panu Höglund, sfnet.seksi.eläinseksi.takaapäin.lujaa 1.11.2001
Mites tuon hevosen naimisen kanssa on; katsotaanko teko pikaistuksissa
tehdyksi jos sen tekee ilman jakkaraa ja jakkaran kanssa harkituksi???
Samuli Pahalahti
2004-02-19 08:02:42 UTC
Post by Markus Jansson
Post by Panu H?glund
[...]
Ööh. Markus, nuohan löytyvät Googlen nyyssiarkistosta. Ei kai nyt
sellaisten lainausten takia kannata törkeästä kunnianloukkauksesta syyttää?
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3b5b34e7%241_1%40news.utu.fi
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3b56906b%241_1%40news.utu.fi
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3b5730bc%241_1%40news.utu.fi
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3b59d239_3%40news.utu.fi
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3b59d31d%241_2%40news.utu.fi
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3b592207%241_2%40news.utu.fi
--->http://mr_z.daug.net | http://pahis.blogspot.com
Panu H?glund
2004-02-19 09:21:27 UTC
Post by Markus Jansson
Post by Panu H?glund
- Markus Jansson, sfnet.keskustelu.sivarit 22.7.2001
Tarkat lähteet kiitos. Muuten syyllistyit juuri törkeään
kunnianloukkaukseen. Linkit alkuperäisiin viesteihin kiitos.
Ai, sinulle tuli taas oikein kiire poistaa alkuperäisiä viestejäsi
googlesta. Ja nuo sinun kunnianloukkausuhkailusi ovat jo niin
kuluneita, etteivät ne pelota ketään.

Onko todella noin vaikeaa ottaa vastuuta omista puheistaan?

Viesteistäsi on ihan riittävästi materiaalia muiden ihmisten niihin
antamissa vastauksissa, jotta ne voidaan rekonstruoida, ja sellaiset
rekonstruktiot ovat oikeudessa ihan pätevää todistemateriaalia. Sitä
ei muuta miksikään se, että sinä yrität uskotella päinvastaista. Pimeä
tietämättömyytesi siitä, miten yhteiskunta ja oikeuslaitos toimivat,
on tullut jo täysin selväksi.
Pertti Luukkonen
2004-02-19 09:24:41 UTC
"Panu H?glund"

Pimeä tietämättömyytesi hyvistä tavoista on tullut jo täysin selväksi.
Pertti Luukkonen
Panu H?glund
2004-02-19 15:10:44 UTC
Ai, sinäkin olit sitten libertaareja. Sori, luulin ihmiseksi.
Zeus
2004-02-19 15:54:22 UTC
Post by Panu H?glund
Post by Pertti Luukkonen
"Panu H?glund"
Pimeä tietämättömyytesi hyvistä tavoista on tullut jo täysin selväksi.
Pertti Luukkonen
Ai, sinäkin olit sitten libertaareja. Sori, luulin ihmiseksi.
No no. Älä vedä hätiköityjä johtopäätöksiä.

Muutenkin voisit jo laittaa jäitä hattuun ja painaa jarrua. Jatkuva
meuhkaamisesi Janssonia ja muita lipilaareja vastaan menee jo vähän yli laidan
ja hyvän maun rajojen.

Chill out, dude.
Panu H?glund
2004-02-19 18:59:21 UTC
Post by Zeus
Post by Panu H?glund
Post by Pertti Luukkonen
[...]
Minusta Jansson on jo aikoja sitten asettunut ihmiskunnan rajojen
ulkopuolelle. Toivon, että hän tekee itsemurhan.
Mikko Moilanen
2004-02-19 17:02:38 UTC
Post by Pertti Luukkonen
Pimeä tietämättömyytesi hyvistä tavoista on tullut jo täysin selväksi.
Pertti Luukkonen
1. Hän käveli ja kohtasi ihmisen, ja katso, ihminen puhui hänelle.

2. "Anna rahaa, saat ihan varmasti huomenna takaisin."

3. Raha ei kasva puissa, eikä hän ollut töitä saanut, vaikka oli
kovasti yrittänyt. "Veljeni, mihin sinä rahaa tarvitset, siihen
minä sitä annan", hän kuitenkin sanoi.

4. Vanhurskas mies heräsi unesta.

5. "Kuulin mitä puhuitte.", aloitti vanhurskas mies. "Ällös tuolle
miehelle rahaa anna, sillä se on sama kuin kaataisi viiniä
kankkulan kaivoon."

6. "Sillä on kirjoitettu, että me tiedämme parhaiten toistemme
kokemuksista puhumalla niistä. Se, kuka vain hyvää puhuu, ihmistä
pelkää."

7. "Ja kuulehan, kaikki me voimme tietää toisistamme hyvää
kertomattakin, mutta pahasta tiedon tarvitsemme."
Internationale persona non grata http://kotisivu.dnainternet.net/moilami1
Panu H?glund
2004-02-19 09:37:25 UTC
Yleisön pyynnöstä vielä kertaalleen tämäkin:

From: "Markus Jansson" <***@z...>
Date: Thu Aug 14, 2003 9:24 pm
Subject: Re: Liberaalit, konservatiivit ja sosialistit
Itse asiassa huostaanottoja tulisi lisätä. Esimerkiksi kommunistien
lapset tulisi kaikki ottaa valtion huostaan. Tai vaikka huutokaupata
yksityisille. Tai ihan mitä tahansa. Voit kutsua tätä fasismiksi jos
haluat.
Jos jollekin on vielä epäselvää, niin olen Ollin kanssa täysin samaa
mieltä. Kaikilta uskonnollisilta hihhuleilta, hörhöiltä,
kommunisteilta ja vastaavilta tulisi ottaa lapset huostaan ja antaa
adoptoitavaksi lapsen oman turvallisuuden ja vapauden turvaamiseksi.
On kaameaa lukea että monissa perheissä esim. Stalinismi on suorastaan
periytyvää sorttia! Noiden lasten tulisi, selvittyään ensin terapiassa
koettelemuksistaan, voida haastaa vanhempansa oikeuteen
vahingonteosta. Tietenkin ko. vanhemmat saavat itse maksaa tuosta(kin)
aiheutuneet kulut täysimääräisenä.
Pertti Luukkonen
2004-02-19 09:55:13 UTC
"Panu H?glund"

Mikä on motiivisi ottaa näitä vanhoja keskusteluja - jotka jo on jossain
keskusteltu - taas esiin?

Pertti Luukkonen
Panu H?glund
Onko Pertti Luukkonen Markus Janssonin ylimääräinen nettinimimerkki?
Markus Jansson
2004-02-19 21:19:46 UTC
On Thu, 19 Feb 2004 11:55:13 +0200, Pertti Luukkonen
Post by Pertti Luukkonen
"Panu H?glund"
Mikä on motiivisi ottaa näitä vanhoja keskusteluja - jotka jo on jossain
keskusteltu - taas esiin?
Se, että hän trollaa. Hänet on nuijittu uudestaan ja uudestaan ja nyt hän
taas aloittaa alusta, koettaen väsyttää keskustelijat uskomaan hänen
soopaansa. Hienoa että olet huomannut sen. Kaikki näet eivät suinkaan ole.
Panu H?glund
2004-02-20 14:41:51 UTC
Post by Pertti Luukkonen
[...]
Ei ei, Markus. Kaikki ovat - Luukkosta lukuunottamatta - huomanneet
_sinun_ soopasi ja typeryytesi.
Pertti Luukkonen
2004-02-20 14:48:00 UTC
"Panu H?glund"
Siis pidät minua tyhmänä ja/tai johdateltavissa olevana.
Pertti Luukkonen
Panu H?glund
2004-02-20 18:59:59 UTC
Post by Pertti Luukkonen
"Panu H?glund"
Siis pidät minua tyhmänä ja/tai johdateltavissa olevana.
Pertti Luukkonen
Kuka tahansa, joka antaa Markus Janssonin kusettaa itseään, on tyhmä
tai johdateltavissa oleva.

Kuka tahansa, joka asettuu puolustamaan Markus Janssonia, on samassa
asemassa kuin Hitleriä tai Stalinia puolusteleva henkilö, eli joko
tietämätön, naiivi tai rikollinen.
Markus Jansson
2004-02-19 21:20:34 UTC
Argumentum ad nauseam.
Opettele argumentoimaan. Tuo keskustelu on jo käyty ja löytyy arkistoista
jos haluat muistuttaa itseäsi miten naurettavat argumenttisi nuijittiin
maan rakoon.
Panu H?glund
Kuka nuiji, sinäkö?
Panu H?glund
2004-02-19 10:03:39 UTC
[blääblääblää...]
Jos nyt ihan vakavasti puhutaan, Markus: sinua olisi ehkä mahdollista
kunnioittaa ja mielipiteesi ottaa vakavasti, jos ottaisit tavalla tai
toisella vastuuta noista vanhoista kirjoituksistasi. Esimerkiksi
sanomalla, että nuorena jätkänä tulee innoissaan selitettyä kaikkea
harkitsematonta (kaikki me olemme joskus olleet nuoria
harkitsemattomia jätkiä, ja tulee sitä kaiken ikäisenä möläytettyä
harkitsemattomia typeryyksiä joita katuu jälkeenpäin). Tai sitten
sanomalla, että olet edelleen sitä mieltä ja että kirjoittaisit joka
sanan uudestaan. Tyhmiäkin mielipiteitä on mahdollista kunnioittaa,
jos niitä kannatetaan jonkinlaista vastuullisuutta tai rehellisyyttä
osoittaen.

Sinua on kuitenkin täysin mahdotonta ottaa vakavasti. Edes
libertaristista vakaumustasi ei voi ottaa. Hysteerinen
ydinvoimamyönteisyytesi ei ole sovitettavissa kovinkaan hyvin yhteen
libertarismin kanssa, koska ydinvoimaan satsaaminen ainakin Suomessa
on ollut juuri sen tyyppistä valtiojohtoisuutta ja "sosialismia",
josta libertaristit haluavat eroon - vapailla markkinoilla tänne ei
olisi rakennettu ensimmäistäkään. Toisaalta aseistakieltäytymistä
vastustaessasi vetoat juuri samantyyppisiin yhteisvastuu- ja
solidaarisuusargumentteihin, jotka toisissa yhteyksissä leimaat
sosialismiksi ja kommunismiksi.

Nythän on niin, että sekä ydinvoimaa että armeijapakkoa voidaan ja
pitääkin voida puolustella _pragmaattisena_poikkeuksena_ ideologisesti
puhtaasta linjasta. Sitä sinä et kuitenkaan voi tehdä, koska tuomitset
niin monet asiat "kommunismiksi" ja "sosialismiksi" libertarismin
ideologisen puhtauden nimissä: jos joutuisit myöntämään, että
ideologiasta on pragmaattisista syistä joustettava ydinvoiman ja
armeijan kohdalla, joutuisit johdonmukaisuuden nimissä hyväksymään,
että joku muu saattaa omista lähtökohdistaan käsin kannattaa muita
pragmaattisia mutta ideologisesti libertarismille vihamielisiä
ratkaisuja, kuten verotuksella rahoitettua hyvinvointivaltiota.

Puutteellisten älynlahjojesi ja/tai tasapainottoman mielenlaatusi
vuoksi et tietenkään ymmärrä sanaakaan ylläolevasta, mutta tulinpahan
sanoneeksi.
Pertti Luukkonen
2004-02-19 10:09:42 UTC
"Panu H?glund"
Etkö puutteellisten älynlahjojesi ja/tai tasapainottoman mielenlaatusi
vuoksi ymmärrä, että tämä on keskustelupalsta. Mikset vastaa kysymyksiin?

Pertti Luukkonen
Helge Eskelinen
2004-02-19 11:48:18 UTC
Jospa olet sen (hänen) killissä??
Panu H?glund
2004-02-19 15:26:38 UTC
Post by Helge Eskelinen
Post by Pertti Luukkonen
"Panu H?glund"
Etkö puutteellisten älynlahjojesi ja/tai tasapainottoman mielenlaatusi
vuoksi ymmärrä, että tämä on keskustelupalsta. Mikset vastaa kysymyksiin?
Jospa olet sen (hänen) killissä??
Niin, ei minulla mielestäni ole mitään velvollisuutta vastailla
tällaisen uppo-oudon Luukkosen kysymyksiin motiiveistani; ja
henkilöstäni on yllin kyllin tietoa netissä, kehotan esimerkiksi
syöttämään Googlen web-hakuun sanat "Panu Höglund".
Panu H?glund
2004-02-19 15:09:41 UTC
Zeus
2004-02-19 15:59:04 UTC
Post by Panu H?glund
Post by Pertti Luukkonen
[...]
Luukkosen voi tavata sfnet.psykologia-ryhmässä, jonne hän on kirjoitellut varsin
ahkerasti.
Käypä siellä lukaisemassa hänen juttujaan, niin selvinnee, ettei hän ainakaan
Jansson ole. Tuskin lipilaarikaan.
Panu H?glund
Jaa - onko se sitten muuten vain tolkuistaan vieraantunut kaveri?
Pertti Luukkonen
2004-02-19 19:55:33 UTC
"Panu H?glund"
No hard feelings, Panu. Ajattelin että hra Jansson on kotisivuineen liian
haavoittuvassa asemassa hyökkäystesi edessä.
Pertti Luukkonen
T.K
2004-02-20 04:25:52 UTC
Post by Pertti Luukkonen
No hard feelings, Panu. Ajattelin että hra Jansson on kotisivuineen liian
haavoittuvassa asemassa hyökkäystesi edessä.
Luulenpa "hyökkäyksen" loppuvan heti, kun Markus näyttää olevansa
inhimillinen olento. Hän ei ole millään lailla ottanut vastuuta
aikaisemmista kirjoitteluistaan vaan kiertelee ja kaartelee. Yritti jopa
väittää, ettei ole kyseisiä asioita kirjoitellut. Eikä välitä yhtään siitä
kun muut valittelee älyttömästä latinan sönkkaamisesta vaan jatkaa samaa
rataa.
Tuon asia valossa ei auta muu kuin uskoa, että hän on edelleen samaa
mieltä kuin aikaisemminkin ja meillä muilla on oikeus, tai sanoisinko
jopa, velvollisuus saattaa asia muidenkin tietoon.
Pertti Luukkonen
2004-02-20 06:51:06 UTC
"T.K"
Post by T.K
jopa, velvollisuus saattaa asia muidenkin tietoon.
Tuskin. - Tietysti MK myös kaivaa itse verta nenästään.
Pertti Luukkonen
Mikko Moilanen
2004-02-20 07:14:15 UTC
Post by Pertti Luukkonen
"T.K"
Post by T.K
jopa, velvollisuus saattaa asia muidenkin tietoon.
Tuskin. - Tietysti MK myös kaivaa itse verta nenästään.
Minä sain mielenkiintoista tietoa Janssonin ajatusmaailmasta. Nyt
tiedän, että jos joskus kuulen jonkun harkitsevan Markuksen
äänestämistä, niin välittömästi voin pyytää henkilöä harkitsemaan
uudelleen, kunhan olen kertonut tietoni Markuksesta. Jos sen jälkeen
joku Markusta äänestäisi, niin minä olisin ainakin tehnyt
velvollisuuteni Markuksen todellisen luonteen paljastamisessa.

Ilmikäyneet asiat olivat minulle tärkeitä tietää.

Pitää tietää ketä äänestää.
Internationale persona non grata http://kotisivu.dnainternet.net/moilami1
Panu H?glund
2004-02-20 11:28:09 UTC
Post by Mikko Moilanen
Ilmikäyneet asiat olivat minulle tärkeitä tietää.
Pitää tietää ketä äänestää.
Sepä se. Markuksen poliittisen pyrkyryyden täydellisen
periaatteettomuuden paljastaa, että tämä olio esiintyy "vihreänä
liberaalina". Voisiko räikeämmin valehdella?
Mikko Moilanen
2004-02-20 18:04:15 UTC
Post by Panu H?glund
Sepä se. Markuksen poliittisen pyrkyryyden täydellisen
periaatteettomuuden paljastaa, että tämä olio esiintyy "vihreänä
liberaalina". Voisiko räikeämmin valehdella?
Voisi olla aika vaikeaa.
Internationale persona non grata http://kotisivu.dnainternet.net/moilami1
T.K
2004-02-20 20:44:29 UTC
Post by Mikko Moilanen
Post by Panu H?glund
Sepä se. Markuksen poliittisen pyrkyryyden täydellisen
periaatteettomuuden paljastaa, että tämä olio esiintyy "vihreänä
liberaalina". Voisiko räikeämmin valehdella?
Voisi olla aika vaikeaa.
En tiedä "vihreistä liberaaleista" mutta minua ainakin alkoi ottamaan
päähän se, kun tämä Jössön ei millään ota vastuuta aikaisemmista
sanomisistaan vaan yrittää kaikin keinoin poistella aikaisempia
kirjoituksiaan. (niinhan se on jo tehnytkin). Kiertelee ja kaartelee.
Mitä tällainen toiminta kertoo miehestä? No ainakin sen, ettei sellaiseen
hyypiöön ole luottamista. Tietoturvakin tuntuu kiinnostavan sitä hyypiötä
älyttömästi,
Miksi? Onkohan sillä jotain salattavaa?
Jos Jössön olisi vaikkapa sanonut, että "ajattelin silloin
toisin ja nyt mielipiteeni on muuttunut" etc. niin ajattelisin, että
tuossa on normaali mies. Mutta ei, eihän Jössön sano koskaan tuollaista
joten siis mielipiteeni Mörkö Jönssönistä on pitävä.
Sitä ei muuta enää mikään.
Sori vaan JÖSSÖN.

Olet itse itsellesi susi. Homo homini lupus. (<-minä tuo latino)
Tajuaakohan joku yhteyden? No, kansankielellä vois sanoa; kävit mun
hermoille ihan riittävästi. Ymmärrätkö, Markus mitä ajan takaa? Et
varmaan, olen kuitenkin;
Homo sum ni humani a me alienum puto.
Olli Orkoneva
2004-02-20 12:11:16 UTC
Post by Mikko Moilanen
[...]
Minusta epäsuora tieto on vielä tärkeämpää.

"En ole kirjoittanut, vaikka olisin kirjoittanut, ellette te pysty
todistamaan alkuperäisten kirjoitusteni avulla, joiden arkistoimisen olen
estänyt, että olen kirjoittanut."

Ei poliittinen konkurssi voi tämän täydellisempi enää olla.

Olli
Mikko Moilanen
2004-02-20 18:05:57 UTC
Post by Olli Orkoneva
Ei poliittinen konkurssi voi tämän täydellisempi enää olla.
Toivottavasti, sillä vaikka parannettavaa löytyy, niin on tämä valtio
silti maailman kärkimaita sivistyksessä. Libirtalisteja ei pidä
päästää pilaamaan hyvää työtä.
Internationale persona non grata http://kotisivu.dnainternet.net/moilami1
Marko Poutiainen
2004-02-20 19:43:51 UTC
Post by Mikko Moilanen
Toivottavasti, sillä vaikka parannettavaa löytyy, niin on tämä valtio
silti maailman kärkimaita sivistyksessä. Libirtalisteja ei pidä
päästää pilaamaan hyvää työtä.
No jaa, minusta se, että moiset lipilaaritkin voivat esittää
mielipiteitään, ja se, että siihen se jääkin (ketään muuta ei kiinnosta,
eikä heillä ole muuhun muskelia), on osoitus siitä, että nykyinen
yhteiskuntamalli on varsin hyvä.
--
Marko Poutiainen | These are my principles.
***@paju.oulu.fi | If you don't like them, I have others.
http://www.toffeeweb.com | -Groucho Marx
T.K
Ei pääsekään niin kauan kuin minä elän. Sen jälkeen mulle on ihan sama.
Panu H?glund
2004-02-20 08:21:45 UTC
Post by Pertti Luukkonen
"Panu H?glund"
No hard feelings, Panu. Ajattelin että hra Jansson on kotisivuineen liian
haavoittuvassa asemassa hyökkäystesi edessä.
Pertti Luukkonen
Hra Jansson ja kaltaisensa uhkaavat lakkaamatta henkeämme, osaamme ja
onneamme ja heidät on nujerrettava kuin kaikki isänmaamme ja
demokratiamme totalitaariset viholliset kuuluu nujertaa.

"Fram, fram vårt stolta, trotsiga standar,
Omkring dig än din trogna finska vakt du har."
Markus Jansson
2004-02-20 22:21:30 UTC
Post by Panu H?glund
Hra Jansson ja kaltaisensa uhkaavat lakkaamatta henkeämme, osaamme ja
onneamme ja heidät on nujerrettava kuin kaikki isänmaamme ja
demokratiamme totalitaariset viholliset kuuluu nujertaa.
Uhkailetko sinä minua? Jos uhkaat, luuletko tosissasi että minä pelkään
kaltaistasi trollia?
Mikko Moilanen
2004-02-19 17:03:39 UTC
Post by Pertti Luukkonen
Etkö puutteellisten älynlahjojesi ja/tai tasapainottoman mielenlaatusi
vuoksi ymmärrä, että tämä on keskustelupalsta. Mikset vastaa kysymyksiin?
1. Etko tiedä, että kaikkiin kysymyksiin ei kerrota vastauksia.
Internationale persona non grata http://kotisivu.dnainternet.net/moilami1
Markus Jansson
2004-02-19 21:18:16 UTC
Post by Panu H?glund
[...]
Yritykset rakensivat itse omilla rahoillaan ydinvoimalan. Ainoa miten
valtio liittyy asiaan on, että se hidasteli ja viivytteli, jopa meinasi
estää sen rakentamisen. Ydinvoiman voitto oli myös kapitalismin ja vapaan
yrittelijäisyyden sekä elinkeinovapauden voitto veronmaksajien tukia
mässytteleviä tuuli- yms. voimaa vastaan.
Post by Panu H?glund
Puutteellisten älynlahjojesi
Oletko sinä Panu Mensan jäsen?
Post by Panu H?glund
ja/tai tasapainottoman mielenlaatusi
vuoksi
Oletko sinä käynyt viime aikoina testeissä?
Marko Poutiainen
2004-02-19 22:55:25 UTC
Post by Markus Jansson
Yritykset rakensivat itse omilla rahoillaan ydinvoimalan. Ainoa miten
valtio liittyy asiaan on, ett? se hidasteli ja viivytteli, jopa meinasi
est?? sen rakentamisen. Ydinvoiman voitto oli my?s kapitalismin ja vapaan
yrittelij?isyyden sek? elinkeinovapauden voitto veronmaksajien tukia
m?ssyttelevi? tuuli- yms. voimaa vastaan.
Höpö höpö. Onko noilla yrityksillä kattava vakuutus onnettomuuden
varalle? Ai ei? Kuka sitten korvaa, jos se laitos posahtaa? Valtio? No
kappas.
Samuli Saarelma
2004-02-20 10:37:52 UTC
Post by Marko Poutiainen
Post by Markus Jansson
[...]
Todennakoisesti on, koska kyse on h*lvetin kalliista laitoksesta.
Post by Marko Poutiainen
Kuka sitten korvaa, jos se laitos posahtaa?
Vakuutusyhtio, jos vakuutus on olemassa. Voimayhtio, jos ei ole.
TMI:sta tuli muistaakseni aika iso lasku, mutta se ei kylla mennyt valtion
maksettavaksi.

Ydinvoima on niita harvoja energiamuotoja, joissa omistaja huolehtii
kaikista jatteistaan. Fossiilisia polttavat laitokset tupruttavat surutta
jatteensa kaiken kansan hengitettavaksi. Vesivoimalat saatelevat
vedenkorkeutta ranta-asukkailta kysymatta. Ydinvoiman oikeastaan ainoa
vaikutus, josta se ei maksa korvauksia, on jaiden heikentyminen lauhdeveden
purkupaikan laheisyydessa. Tama hairitsee joitain pilkkijoita.
Post by Marko Poutiainen
Valtio? No kappas.
Jos ydinvoimalassa ydin sulaisi, niin ehka valtio tosiaan auttaisi silla
tavoin, etta tarjoaisi STUK:n henkilokuntaa valvomaan sateilytasoja. Se
voisi myos auttaa ydinvoimalan henkilokunnan evakuoinnissa, vaikka
todennakoisesti ydinvoimala saisi tamankin itse hoidettua. Ehka suurin
valtion antama etu ydinvoimalalle on poliisin tuottama jarjestyksenpito ja
turvallisuus. Mutta naista asioista saavat nauttia kaikki muutkin, joten
ydinvoimala ei ole sen suhteen erityisasemassa.

Samuli Saarelma
Marko Poutiainen
2004-02-20 11:12:02 UTC
Post by Samuli Saarelma
Post by Marko Poutiainen
Höpö höpö. Onko noilla yrityksillä kattava vakuutus onnettomuuden
varalle? Ai ei?
Todennakoisesti on, koska kyse on h*lvetin kalliista laitoksesta.
Todennäköisesti kyllä ei ole, koska sellainen vakuutus, joka korvaa kaikki
vahingot reaktorin tehdessä Tsernobylit olisi järjettömän kallis. Eihän
niillä neljällä ensimmäiselläkään reaktorille tietääkseni sellaista ole.
Post by Samuli Saarelma
Vakuutusyhtio, jos vakuutus on olemassa. Voimayhtio, jos ei ole.
TMI:sta tuli muistaakseni aika iso lasku, mutta se ei kylla mennyt valtion
maksettavaksi.
Voimayhtiö ei mitenkään voi tuota korvata. Rahat loppuvat heti
alkuunsa. Kuinka monta ihmistä jäisi laskeuman alle, jos se laitos
posahtaisi?
Samuli Saarelma
2004-02-20 11:30:47 UTC
Post by Marko Poutiainen
Post by Samuli Saarelma
Post by Marko Poutiainen
[...]
Ja missahan meidan RBMK-reaktorimme sijaitsevat ?

TMI on paljon relevantimpi onnettomuus meidan kevytvesireaktoreittemme
kannalta kuin palavaa grafiittia vaativa Tshernobyl.
Post by Marko Poutiainen
Post by Samuli Saarelma
Vakuutusyhtio, jos vakuutus on olemassa. Voimayhtio, jos ei ole.
TMI:sta tuli muistaakseni aika iso lasku, mutta se ei kylla mennyt valtion
maksettavaksi.
Voimayhtiö ei mitenkään voi tuota korvata.
Miten niin ei voi ? Tietenkin se sulaneen sydamen tyhjentaminen paineastian
alta on kallista touhua, mutta ei se nyt ihan mahdotonta ole.
Post by Marko Poutiainen
Rahat loppuvat heti alkuunsa. Kuinka monta ihmistä jäisi laskeuman alle,
jos se laitos posahtaisi?
Kerropa nyt tarkemmin, mihin oikein viittaat tuolla posahtamisella ?
Jotenkin minusta tuntuu, etta sinulta menee nyt aika lailla sekaisin
RBMK-reaktorin grafiittipalo, kevytvesireaktorin sydamen sulaminen ja viela
kaikkien ydinvoimavastustajien lempilapsi, ydinpommin rajahdys. Posahdus
viittaisi parhaiten tuohon viimeiseen.

Samuli Saarelma
Marko Poutiainen
2004-02-20 12:38:23 UTC
Post by Samuli Saarelma
Ja missahan meidan RBMK-reaktorimme sijaitsevat ?
TMI on paljon relevantimpi onnettomuus meidan kevytvesireaktoreittemme
kannalta kuin palavaa grafiittia vaativa Tshernobyl.
Kun selvästi tiedät paremmin, niin paljonko TMI olisi tullut maksamaan,
jos koko riski olisi realisoitunut? Eikö siellä kuitenkin loppujen lopuksi
selviydytty aika vähällä?
Post by Samuli Saarelma
Miten niin ei voi ? Tietenkin se sulaneen sydamen tyhjentaminen paineastian
alta on kallista touhua, mutta ei se nyt ihan mahdotonta ole.
Ja siis tämä on varmasti ainoa mahdollinen riski? Eihän Tsernobylinkään
pitänyt olla mahdollinen?

Kyse on siis siitä, miten vakuutuslaitos arvioi riskit. Lähteekö se
arvioimaan, että jättikatastrofi ei kerta kaikkaan ole mahdollinen?
Post by Samuli Saarelma
[...]
Käytin hieman lennokasta tekstiä. Tarkoitin mitä tahansa sellaista
ydinvoimaonnettomuutta - vaikkakin hyvin epätodennäköistäkin - jolla olisi
laajat seuraukset.

Ihan sivuhuomautuksena: en vastusta ydinvoimaa.
Samuli Saarelma
2004-02-20 13:27:22 UTC
Post by Marko Poutiainen
Post by Samuli Saarelma
[...]
No, mita riskista jai realisoitumatta ? Koko reaktorisydan meni p*skaksi.
Post by Marko Poutiainen
Post by Samuli Saarelma
[...]
Maarittele sana varmasti. Tietenkin on mahdollista keksia tapahtumaketjuja,
joiden seurauksena tapahtuu sita tai tata. Minakin voin keksia
tapahtumaketjun, jossa sinun seuraava tietokoneen napinpainalluksesi
rajayttaa Helsingin ilmaan. Eika tuon todennakoisyys olisi edes nolla
(tosin aika lahella sita). Varma, jos siis silla tarkoitetaan sita, etta
todennakoisyys on tasan yksi, ei ole jarkeva kasite.

Ja kylla RBMK tiedettiin jo ennen Tshernobyliakin paljon vaarallisemmaksi
kuin kevytvesireaktorit.
Post by Marko Poutiainen
Kyse on siis siitä, miten vakuutuslaitos arvioi riskit. Lähteekö se
arvioimaan, että jättikatastrofi ei kerta kaikkaan ole mahdollinen?
Se arvioi, etta jattikatastrofin (mita se sitten tarkoittaakin)
todennakoisyys kertaa sen aiheuttama tuho on niin pieni, ettei se juuri
nosta vakuutusmaksua. Ydinvoiman vakuuttamisen ongelmana ei siis ole se,
etta vakuutusmaksut nousisivat liian korkeiksi, vaan se, ettei kukaan saa
lain mukaan antaa sellaista vakuutusta, jossa lupautuisi korvaamaan
vaikkapa sen mainitsemasi 2 miljoonan ihmisen kuoleman.
Post by Marko Poutiainen
Post by Samuli Saarelma
[...]
Kuten jo sanoin, jos tuhoisat, mutta hyvin epatodennakoisetkin asiat pitaa
ottaa huomioon, niin emme voi kaytannossa tehda mitaan. Hyvin harvassa
asiassa otetaan huomioon lahellekaan niin pienia riskeja kuin
ydinvoimassa.
Post by Marko Poutiainen
Ihan sivuhuomautuksena: en vastusta ydinvoimaa.
No hyva. Jotkut heittosi, kuten 2 miljoonan ihmisen terveysvaikutukset
tuntuivat vahan sen suuntaisilta, etta olisit vastustaja.

Samuli Saarelma
Marko Poutiainen
2004-02-20 13:52:54 UTC
Post by Samuli Saarelma
No, mita riskista jai realisoitumatta ? Koko reaktorisydan meni p*skaksi.
Ei kokonaan.

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/national/longterm/tmi/stories/cleanup032889.htm

"By some estimates, the core was 30 minutes away from melting through the
eight-inch-thick steel reactor vessel when cooling water was finally
restored."

Mitähän sitten olisi tapahtunut, kun se sydän olisi valahtanut
maaperään? Juu, sillä on sama nimi kuin eräällä leffalla.

Lisäksi terveysvaikutuksia arvioinut raportti oli kovin optimistinen:
http://www.disasternews.net/news/news.php?articleid=1616
Post by Samuli Saarelma
[...]
Sen uuden voimalan vakuutusmaksujen maksimi taitaa olla 700 miljoonaa
euroa. TMI:n puhdistus on maksanut jo yli miljardi taalaa.
Post by Samuli Saarelma
No hyva. Jotkut heittosi, kuten 2 miljoonan ihmisen terveysvaikutukset
tuntuivat vahan sen suuntaisilta, etta olisit vastustaja.
Niin, minä vain en usko, jos joku insinööri sanoo, että asia X on
ehdottoman turvallista. Jotkut teknologiauskovaiset kyllä nielevät
kaiken. DDT:kin oli ihmisille hyväksi.
Samuli Saarelma
2004-02-20 14:57:21 UTC
Post by Marko Poutiainen
Post by Samuli Saarelma
[...]
Sitten olisi valahtanut. Siina olisi sitten jaahdytelty. Putsaaminen olisi
voinut olla vahan vaikeampaa kuin mita se oli nyt, kun sydan pysyi yhdessa
paikassa. Suomen uudessa laitoksessa tulee muuten olemaan
ns. sydansieppari, joka huolehtii sulaneen sydamen jaahdytyksesta, jos
tosiaan kavisi niin, etta se tulee paineastiasta lapi.
Post by Marko Poutiainen
http://www.disasternews.net/news/news.php?articleid=1616
Mika tuossa oli optimistista ?
Post by Marko Poutiainen
Post by Samuli Saarelma
[...]
Tuskinpa firmalta, jolla on pistaa jotain 3 miljardia uuteen laitokseen, ei
onnistuisi tahkota sahkoa muilla laitoksillaan niin paljon, etta saisi
tuollaisen puuttuvan 300 miljoonaa kerattya kokoon.
Post by Marko Poutiainen
Post by Samuli Saarelma
[...]
Jalleen kysyn, mita tarkoitetaan "ehdottoman turvallisella" ? Kukaan, joka
asioita tuntee, ei yleensa sano mitaan tuollaista. Itsekin suhtaudun varsin
skeptisesti siihen, jos joku vaittaa jonkun asian olevan taysin
haitatonta. Niin harvemmin on, mutta sen sijaan jokin asia, kuten vaikkapa
ydinvoima, on haitoiltaan niin vahainen, etta minusta ei ole mitaan syyta
sita vastustaa.

Samuli Saarelma
Marko Poutiainen
2004-02-20 16:45:56 UTC
Post by Samuli Saarelma
[...]
Jos se olisi valahtanut, se ydin olisi joutunut pohjaveteen. Pohjavesi
olisi alkanut kiehua, ja tämä saastunut höyry olisi tunkeutunut maaperän
läpi.
Post by Samuli Saarelma
Post by Marko Poutiainen
http://www.disasternews.net/news/news.php?articleid=1616
Mika tuossa oli optimistista ?
Ei tuossa, vaan siinä tutkimuksessa, jota tuossa kritisoidaan. "No known
health effects", kuten virallinen raportti sanoi, vaikka ihmiset
raportoivat mm. voimakasta hiusten lähtöä.
Post by Samuli Saarelma
Tuskinpa firmalta, jolla on pistaa jotain 3 miljardia uuteen laitokseen, ei
onnistuisi tahkota sahkoa muilla laitoksillaan niin paljon, etta saisi
tuollaisen puuttuvan 300 miljoonaa kerattya kokoon.
Niillä vanhemmilla laitoksillahan tuo summa on 250 miljoonaa. Ja siis
Harrisburgissa se katastrofi onnistuttiin kuitenkin loppujen lopuksi
rajaamaan, kun sydän saatiin jäähtymään ajoissa.
Markku Stenborg ®
2004-02-20 10:54:02 UTC
On Thu, 19 Feb 2004 22:55:25 +0000 (UTC), Marko Poutiainen
Post by Marko Poutiainen
Post by Markus Jansson
[...]
Laitoksen omistajat siltä osin, kuin vakuutus ei korvaa, kunhan firma ei
ole konkassa?
Post by Marko Poutiainen
kappas.
Mitä valtio korvaa?
--
Markku Stenborg
***@rgyn.sv
Disclaimer: Uh?? What???
Marko Poutiainen
2004-02-20 11:13:35 UTC
Post by Markku Stenborg ®
Laitoksen omistajat siltä osin, kuin vakuutus ei korvaa, kunhan firma ei
ole konkassa?
Paljonkos säteilyhaittojen korvaaminen vaikkapa parille miljoonalle
ihmisille maksaisi? Ota huomioon myös esim. saastuneiden maa-alueiden
korvaaminen.
Post by Markku Stenborg ®
Post by Marko Poutiainen
kappas.
Mitä valtio korvaa?
Se joutuisi käytännössä maksumieheksi. Eli hoitaisi
esim. sairastuneet. Hoitaisi varmaan myös evakuoitujen uudelleenasutuksen.
Samuli Saarelma
2004-02-20 11:44:56 UTC
Post by Marko Poutiainen
Post by Markku Stenborg ®
Laitoksen omistajat siltä osin, kuin vakuutus ei korvaa, kunhan firma ei
ole konkassa?
Paljonkos säteilyhaittojen korvaaminen vaikkapa parille miljoonalle
ihmisille maksaisi?
Mista sina tata puppua oikein ammennat ? Tshernobylin, jota pahempaa
ydinvoimalaonnettomuutta ei oikein voi ajatella ja jollaista ei
suomalaisissa laitoksissa voisi rakenteellisten eroavuuksien vuoksi edes
tapahtua, aiheuttamien syopakuolemia arvioidaan seuraavien 80 vuoden
aikana olevan n. 30 000, jota ei voi edes havaita taustasta (samaan aikaan
ex-NL:n alueella kuolee syopaan 60 miljoonaa ihmista).
Post by Marko Poutiainen
Ota huomioon myös esim. saastuneiden maa-alueiden korvaaminen.
Enemman olisin huolissanin sinunlaisten ydinvoimapelottelijoiden
propagandan uhreista. Tshernobylin jalkeen Lansi-Euroopassa tehtiin
abortteja, koska ydinvastustuslobby oli saanut peloteltua ihmiset niin
hyvin, etta nama luulivat onnettomuuden aiheuttavan heidan sikioilleen
vaurioita. Mitaan vaurioita ei kuitenkaan havaittu elavana syntyneissa.

Samuli Saarelma
Markku Stenborg ®
2004-02-20 12:14:56 UTC
On Fri, 20 Feb 2004 11:13:35 +0000 (UTC), Marko Poutiainen
Post by Marko Poutiainen
Post by Markku Stenborg ®
[...]
Minkä säteilyn minkä haittojen? Ja mitä revit pari miljoonaa?
Ajattelitko, että PVO ryhtyy kokeilemaan ydinräjähdyksillä?
Post by Marko Poutiainen
korvaaminen.
Minkä maa-alueen?
Post by Marko Poutiainen
Post by Markku Stenborg ®
Post by Marko Poutiainen
kappas.
Mitä valtio korvaa?
Se joutuisi käytännössä maksumieheksi. Eli hoitaisi
esim. sairastuneet. Hoitaisi varmaan myös evakuoitujen uudelleenasutuksen.
Valtio tietääkseni hoitaa hiili- yms. voimalaitosten tuottaman säteilyn
uhrit, ettei tämän suhteen mitään erilaista ole. Tai no ero tulee siinä,
että fossiililaitokset 100 % varmuudella tuottavat säteilyä ympäristöön,
kun atomipaljut tekevät sen jollain 0.0001 % todennäköisyydellä.

Ainoa länsimainen energiantuontolaitoksen "pamaus" on ollut Three Mile
Island siinä Harrisburgin naapurissa, eikä siellä kait ole ollut yhtään
mitään korvattavaa tai uudelleenasutettavaa. Laitoksen toinen osa toimii
kai edelleen, samoin kuin naapurusto. Pienempiä "pamauksia" on ollut
lukuisia, tyyliin atomijätettä on jätetty sinne tänne tai tai laitoksen
hlökunta on availlut vääriä venttiileitä ja saastuttanut työtovereitaan.
--
Markku Stenborg
***@rgyn.sv
Disclaimer: Uh?? What???
Markus Jansson
2004-02-20 22:15:48 UTC
Post by Marko Poutiainen
Post by Markus Jansson
[...]
Ei mitään höpöhöpö vaan tosiasioita nuo ovat. Ota selvää asioista.
Post by Marko Poutiainen
Onko noilla yrityksillä kattava vakuutus onnettomuuden
varalle?
On.
Post by Marko Poutiainen
Ai ei? Kuka sitten korvaa, jos se laitos posahtaa? Valtio? No
kappas.
Ei, vaan voimaloiden ottamat ydinvastuuvakuutukset. Niiden korvauskatto on
mitoitettu sellaiseksi että kaikki todelliset vahingot voidaan korvata
niiden toimesta. Kannattaa muistaa, että esim. kivihiilivoimaloilla tai
puuta polttavilla laitoksilla ei ole MITÄÄN VAKUUTUKSIA joista
korvattaisiin ympäristöön aiheutuvat haitat. Ydinvoimala aiheuttaa sitä
paitsi haittoja ympäristöön vain äärimmäisen epätavallisessa ja
epätodennäköisessä onnettomuudessa, kun taas mm. puun poltto aiheuttaa
normaalikäytössäkin valtavasti (mm. pienhiukkaset).
Panu H?glund
2004-02-20 08:30:28 UTC
Post by Markus Jansson
Post by Panu H?glund
[...]
Lässyn lässyn. Ydinvoima tuotiin maahan Neuvostoliitosta presidentti
Kekkosen henkilökohtaisen arvovallan voimin aikana, jolloin
tuulivoimasta ei ollut vielä puhettakaan. Muuten: "yritteliäisyys"
kirjoitetaan ilman j:tä.

Ydinvoimalaa muuten ei voi vakuuttaa vapailla markkinoilla, joten
valtio senkin riskit joutuu kantamaan. Jollei kantaisi, niin eipä
olisi ydinvoimaakaan. Ja tuuli- ym. voimaa pidättelee tällä hetkellä
ennen muuta lainsäädännön jälkeenjääneisyys, ei liiketaloudellinen
kannattamattomuus. Ne valtion avokätiset avustukset ja tuet on
suunnattu nimenomaan ydinvoimalle, koska 50-luvulta alkaen hallitukset
on saatu vakuuttuneeksi siitä, että ydintutkimus on jollain
epämääräisellä tavalla "valtion turvallisuudelle" välttämätöntä.
Post by Markus Jansson
Post by Panu H?glund
Puutteellisten älynlahjojesi
Oletko sinä Panu Mensan jäsen?
Eipä ole tarvis edes testata, koska minulla on vähän paremmat
todisteet: kuusi laudaturia ylioppilastutkintotodistuksessa ja
seitsemäs maisterin yleisarvosanana. Mutta tässä puhutaankin sinun
älynlahjoistasi, tai niiden puutteesta.
Oletko sinä? Sinun tasapainottomuudestasihan tässä puhutaan.
Pertti Luukkonen
2004-02-20 10:24:44 UTC
"Panu H?glund"
Post by Panu H?glund
[...]
Molempien - ei älystä - vaan viisaudesta. - Entä tutkinnon koostumus? -
Miksi sitten kirjoitat kuin räkä-nokka.
Pertti Luukkonen
Panu H?glund
Olen oppinut huonoja tapoja Markukselta.
Pekka Lahdenmäki
2004-02-20 15:19:14 UTC
Post by Pertti Luukkonen
Molempien - ei älystä - vaan viisaudesta. - Entä tutkinnon koostumus? -
Miksi sitten kirjoitat kuin räkä-nokka.
Pertti Luukkonen
PERTTI LUUKKONEN ON RÄKÄ-NOKKA! RÄKÄ-NOKKA!
Pekka
Panu H?glund
2004-02-20 18:56:26 UTC
Post by Pertti Luukkonen
"Panu H?glund"
Post by Panu H?glund
[...]
Entä tutkinnon koostumus?
Jos välttämättä haluat tietää: saksa pääaineena, sivuaineina venäjä ja
puola, lisäksi kemian yleis- ja aineopinnot, matematiikan ja fysiikan
yleisopinnot, muutamia kursseja skandinaavista filologiaa.
Pertti Luukkonen
2004-02-20 19:25:04 UTC
"Panu H?glund"
Post by Panu H?glund
Post by Pertti Luukkonen
[...]
Hienoa että on 'slaavilaista'. Schwöre mich treue Liebe; saksassa siis
kvantitatiivinen laudatur, mutt'ei varmaan erinomaisin tiedoin?
Pertti Luukkonen
T.K
2004-02-20 21:04:20 UTC
Post by Pertti Luukkonen
"Panu H?glund"
Post by Panu H?glund
Post by Pertti Luukkonen
[...]
Sori jos tulen tähän väliin, mut mites olis ex-metsuri? Ei yhtään
laudaturia mut järki jokseenkin tallella?
Pertti Luukkonen
2004-02-20 21:29:58 UTC
"T.K"
Post by T.K
Sori jos tulen tähän väliin, mut mites olis ex-metsuri? Ei yhtään
laudaturia mut järki jokseenkin tallella?
Hyvä. Mutta miten sinä sitten olet joutunut tähän EU:n kannattajien
porukkaan, jossa Panu "Pönttö" Höglund on paavina.
Pertti Luukkonen
T.K
2004-02-20 21:48:58 UTC
Post by Pertti Luukkonen
Hyvä. Mutta miten sinä sitten olet joutunut tähän EU:n kannattajien
porukkaan, jossa Panu "Pönttö" Höglund on paavina.
Olen kuule lukenut noita Jössönin juttuja sen verran pitkään, etten ole
kenkään "paavin" mukaan lähtenyt. Kuin pitkään sinä olet lukenut?
Kirjoittelin tänne aikaisemmin eri nimimerkillä ja olin silloinkin tuota
Jössönin Bönssöniä vastaan. Aluksi en ollut mutta nyt on menny usko koko
poikaseen. Jos on muuta valittamista niin anna tulla.
Helge Eskelinen
2004-02-20 20:56:00 UTC
Post by Panu H?glund
[...]
Oi voi teitä viisaita!
Itselläni ei ole L:iä eikä muitakaan kum lauteita!
Armeijassa oli A1 joka on ainoa kirjaimen sisältämä "arvosanani"!
Mikäs kirjainumero-yhdistelmä sinulla Panu oli armeijassa??

AAA1?????
Pp
2004-02-20 21:34:20 UTC
Kun nuita markusjanssonin "tietoturva"sivuja katsoo, tulee väkisinkin
mieleen kaksi asiaa; pelulamu ja skitsofrenia paranoia.

Ensimmäinen oli vuosia sitten netissä pyörinyt sivusto, jonka tarkoituksena
oli humoristisella tavalla esittää nörttien aikaansaannoksia.

Toinen on sairaus.

ohhoh, vieläköhän sitä nuo MJ:n politiikkalinkit jaksaisi selata..
(tt-jutussa ei päässyt kyllä kovin pitkälle)

Pp